אם כבר ממתק, אז נשאף שיהיה מזין!

עודכן ב: ינו 16

הנה כמה רעיונות לממתקים שהם קצת פחות מזיקים ואותם אפשר אפילו להכין ולאכול עם הילדים. הם טעימים, מדליקים, קלים להכנה ומתאימים מאד לימים החמים.

לא מומלץ להרבות בצריכתם אך הם בהחלט יותר עדיפים מהממתקים הקנויים, המתועשים שמגיעים לרוב עם כמויות גדולות של סוכר, שמן וצבעי מאכל.

שימו לב שיש כאן הרבה דברים שניתן להכין בכמות גדולה ולשמור במקפיא, כך לא תצטרכו להכין כל פעם מחדש ותמיד יהיה לכן בשלוף במקרה הצורך 😉





הנה כמה מהמתכונים:


🍇 שייק פירות


🍍 שיפודי פירות


🍉 כדורי תמרים שנראים כמו כדורי שוקולד, דרכי הכנה:

למעבד מזון מכניסים 12 תמרים מגולענים שהושרו 10 דק' במים רותחים או חבילת תמרים בואקום, כוס אגוזים (שקדים, אגוזי מלך, מיקס) טחונים היטב עד אבקה, 2 כפות קקאו, 1/3 כוס טחינה גולמית או חמאת בוטנים טבעית. מעבדים עד למרקם חלק ואחיד, יוצרים כדורים ומצפים בקוקוס/ קקאו/ אגוזים טחונים. אם התערובת רכה ניתן להכין עם ידיים רטובות או להכניס ל 10-15 דק' למקפיא ואז להכין את הכדורים. אפשר לשמור במקרר או במקפיא. יאמי!

🍓 גלידה ביתית, דרכי הכנה: הבסיס הוא 4 בננות קפואות (אפשרי גם עם מנגו), חצי גביע יוגורט/ רבע כוס קרם קוקוס מכניסים את זה לבלנדר יחד עם פירות נוספים/ 2 כפות חמאת בוטנים/ 2 כפות קקאו/ 2כפות טחינה מערבלים ואוכלים מיד 😋 🍎 תפוצ'יפס תפוח עץ , דרכי הכנה:

מדליקים תנור על חום יחסית נמוך של 110 מעלות. פורסים את התפוחים הכי דק שאפשר ומסדרים על תבנית עם ניר אפיה. מפזרים מעט אבקת סוכר וקינמון/ אגוז מוסקט על התפוחים (אפשר גם בלי) ואופים כשעה וחצי. רק לאחר הצינון יהפכו לקריספים. שומרים בצנצנת אטומה. יאמי!


ממתק שוקולד וחמאת בוטנים, דרכי הכנה: 3/4 כוס חמאת בוטנים טבעית 100% בוטנים 200 ג' שוקולד מריר קצוץ כוס אגוזים מכל סוג שאוהבים חתוכים גס/ פצפוצי אורז

ממיסים את השוקולד עם חמאת הבוטנים במיקרו, מוסיפים אגוזים או פצפוצי אורז. מסדרים במנג'טים ומקפיאים כשעה או מסדרים בתבנית וחותכים לקוביות לאחר הקפאה. *אם זה מיועד גם לילדים קטנים עדיף להשתמש בפצפוצי אורז* למראה חגיגי אפשר לקשט עם אגוזים/ קוקוס מעל.


אז מה מתוך אלה הילדים שלך הכי יאהבו?


בקבוצה האינטימית שלנו בפייסבוק, "הריון לידה ומה שבא אחרי", נשים בקבוצה נהנות מתמיכה מקצועית ומענה על שאלות, המון תכנים מקצועיים ומתכונים בריאים. אם עוד לא הצטרפת - זה הזמן!


תהני,

ליעד מלייב,

תזונאית קלינית.