top of page
  • תמונת הסופר/תmiri Keller

אחסון חלב אם

עודכן: 5 בנוב׳ 2020

כל מה שחשוב לדעת בנושא!

כאשר לא מתאפשר לתת חלב אם באופן ישיר, אפשר לשאוב את החלב מן השד ידנית או בעזרת משאבה.


להלן הנחיות לאחסון חלב אם: הקפאה / הפשרה / חימום:

1. כמויות קטנות של חלב קלות יותר להפשרה.

2. חלב טרי / חלב שנשמר במקרר עדיף על חלב קפוא, היות ומאבד חלק מתכונותיו ומהאיכות החיסונית כתוצאה מההקפאה. 3. חלב אם קפוא שהופשר יכול להישמר במקרר עד יממה. 4. חלב שהופשר ברובו אין להקפיא שוב. 5. הפשרה וחימום חלב אם בהדרגה ובעדינות בכלי מים פושרים/חמימים/ מתחת לזרם מים בתנועות סיבוביות עדינות כדי לערבב את השכבות השונות ,לא  לנער.

6. הקפאת חלב אם רק בשקיות המיועדות לכך. 7. אם נשארה שארית חלב לאחר האכלה ניתן לשמור במקרר עד הארוחה הבאה. להריח / לטעום לפני שנותנים לתינוק.

8. כשאין מקרר יש לאחסן את החלב בצידנית עם קרחונים עד יממה. 9 לא לחמם חלב אם במיקרוגל / כיריים- חימום בלתי אחיד יכול לגרום לכוויה. 10. חימום יתר מוריד מאיכות החלב. במידה וחיממתן יתר, יש לקרר ולתת לתינוק (מה שנהרס זניח בסך התזונה היומית).

11. ניתן להוסיף חלב טרי לחלב קפוא, רק לאחר שהחלב הטרי היה חצי שעה במקרר ורק אם כמות החלב הטרי אינה עולה על כמות החלב שהופשר (נמס) כדי להשוות טמפרטורות של המופשר והחלב הטרי המקורר. 12. לפני הקפאת שקיות אחסון חלב יש להוציא את האויר מהשקית, מומלץ להשאיר שני ס"מ בשקית על מנת לאפשר מקום להתפשטות החלב בתהליך ההקפאה. 13. חלב שחומם לתת מיד לתינוק או להכניס למקרר. 14. חלב טרי אפשר מיד להכניס להקפאה. 15. חלב שהופשר יכול לשנות צבע/ריח/טעם, לא תמיד מפריע לתינוק.   16. אין לחמם חלב יותר מפעמיים. 17. אפשר לתת חלב בטמפרטורת החדר.


טבלה שתעשה לכן מעט סדר בנושא:

איך נכון לאחסן חלב אם


אני כאן לרשותכן לכל שאלה,

איריס אלימלך,

אחות טיפת חלב ויועצת הנקה.

240 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page