top of page
  • תמונת הסופר/תmiri Keller

פעילות גופנית אחרי לידה - מתי כדאי להתחיל?

עודכן: 24 ביוני 2023

פעילות גופנית אחרי לידה- מתי מתחילים? בסיום משכב הלידה!

משכב הלידה מוגדר כ- 6 שבועות לאחר לידה נרתיקית ו- 8 שבועות לאחר לידה קיסרית- זה הוא זמן למנוחה, זמן לאפשר לגוף להתאושש מהלידה עצמה. הגוף עבר אתגר שנקרא הריון ולידה ולכן במהלך שבועות אלו חשוב לאכול אוכל מזין, לנוח ככל שניתן ולהעזר בסביבה ולתת לגוף את כל התנאים האופטימליים לשיקומו. במהלך משכב הלידה מותר ומומלץ לעבוד על חיזוק רצפת האגן, את יכולה גם להיכנס למאמר מצוין שיש לנו באתר בנושא - שיקום רצפת האגן אחרי לידה. חשוב לדעת שלכל אחת מתאים לחזור לזה בזמן אחר וייתכן שיעברו כמה שבועות מהלידה עד שתרגישו כי אתן מסוגלות לאסוף ולעבוד עם שרירי רצפת האגן.

מתי כדאי להתחיל פעילות גופנית לאחר הלידה, רעות עמיאל לוי

במהלך משכב הלידה מותר לבצע הליכות עם או בלי העגלה אך הן צריכות להיות מאוד נינוחות ולא כדי לשפר או לחזור לכושר. לאחר משכב הלידה יש להיבדק ע"י רופא/רופאת נשים ורק לאחר שנאמר שהכל תקין ניתן לחזור לפעילות גופנית ואני ממליצה עשו זאת בה-ד-ר-ג-ה! אני גם ממליצה שתשקיעו בעצמכן ותגיעו לבדיקה של פיזיותאפיסטית לשיקום רצפת האגן שתבצע


הערכה של קרקעית האגן מבחינת יכולותיה ובחינת העבודה השרירית שלכן האם היא יעילה.

זו לא הנחייה גורפת אבל במדינות מסויימות זה חובה כמו בדיקת רופא/ה.


חשוב לזכור שכשחוזרים לפעילות גופנית או מתחילים כזו לאחר הריון ולידה גם אם התאמנתן לפני לגוף לוקח זמן לחזור ליכולותיו, קבלי זאת באהבה והבנה ותהיי קשובה לעצמך!

אם אתן מניקות קחו בחשבון כי ישנם שינויים הורמונליים נוספים המשפיעים על הגוף ומקשים עליו לחזור לעצמו.


הנה לך כמה כללים כיצד להתחיל פעילות גופנית אחרי הלידה:

  • נסי למצוא חברה או רתמי בני משפחה לתרגול קבוע ותחושת מחויבות

  • קבעי לך זמן מוגדר בשבוע בו את מתכננת לעשות פעילות - אחרת זה לא יקרה, זה יכול להיות עם התינוק/ת או בלעדיו.

  • אם את בוחרת להצטרף לקבוצה / מכון / סטודיו, בחרי במקום קרוב ככל האפשר לביתך שפועל בשעות נוחות - ככה שלא יהיו תירוצים מדוע את לא מגיעה לתרגל. וודאי שמי שמנחה את התרגול יהיה עם ידע בתחום שיקום לאחר לידה.

  • בדקי מה נמצא סביבך- עיריות/ מתנסי"ם/ קופות החולים, כולם מארגנים פעילות חד פעמית או סדנה של מס מפגשים לאימהות בחופשת לידה.

  • ישנן פעילויות ייעודיות לנשים אחרי לידה גם באופן פרטי אצל נשות מקצוע מהתחום. פעילות במסגרת כזו יכולה להועיל גם במציאת שותפה לחופשת הלידה.

  • תבחרי פעילות- איזו? מה שמתאים לך עכשיו! הכוונה היא שזו יכולה להיות פעילות שלא עסקת בה מעולם אך מעניינת אותך או פשוט נגישה יותר מאחרות, זו יכולה להיות פעילות שעשית בעבר, העיקר תבחרי במשהו שתוכלי להתמיד בו.

  • תמיד מומלץ לבצע פעילות אירובית בנוסף לזו האנאירובית אבל כשאת אמא טרייה זה באמת לא משנה במה תבחרי - העיקר לזוז, להיות בתנועה ולפנות לעצמך זמן.

  • לגבי חיזוק קרקעית האגן- את זה אפשר לבצע עוד במשכב לידה ולא צריך לחכות. את החיזוקים שלבי בתוך הפעילות הגופנית שאת עושה ואז את מסודרת- לא חייבים לתרגל כיווצים ככה סתם, בתוך התרגול זה אפילו תפקודי יותר.

אם את לא בטוחה לגבי פעילות מתאימה עבורך או האם מצב קרקעית האגן מאפשר תרגול אינטנסיבי והעמסה על גופך פני לפיזיותרפיסטית לשיקום רצפת האגן שתוכל לסייע לך באבחון, תרגול והתאמה מדויקת עבורך.



אני כאן לכל שאלה,

רעות עמיאל לוי,

פיזיותרפיסטית לשיקום רצפת האגן.

116 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page