top of page
  • תמונת הסופר/תmiri Keller

תוכנית לידה - מה זה אומר ולמה זה חשוב?

עודכן: 5 בנוב׳ 2020

כל העניין של תוכנית לידה, נייר לידה, מסמך הכנה ללידה, תכנית שקשורה בלידה, עצם השימוש במילים תכנית ולידה משקף כמה זה מבלבל.


אז בואו ננסה להבין פעם אחת ולתמיד למה הכוונה?

תכנית לידה היא מסמך שבו את כותבת את הרצונות, העדפות והציפיות שיש לך לגבי תהליך הלידה והשהות בבית החולים. המסמך הוא שלך ומשקף מה חשוב לך. פעמים רבות עצם הכתיבה - מאפשרת לך לחשוב איך את רואה את הלידה שלך ומה את רוצה שיהיה שם מבחינת הקשר עם הצוות המטפל, הטיפול בך ובתינוק. תכנית הלידה היא דרך להביא לידיעת הצוות את הדברים שחשובים לך - בדרך כלל בחדר לידה ובתינוקיה ובמקרה של ניתוח קיסרי אז גם בחדר ניתוח והתאוששות.


איך מתכננים תכנית לידה רלוונטית ומעשית?

לומדים על תהליך הלידה ממקור מהימן ומקצועי, לומדים על המדיניות הנהוגה בבית החולים בו את מתכוונת ללדת, מתייעצים עם אשת/איש מקצוע ומגבשים עמדות על הדברים. חשוב גם להשאיר מקום לגמישות ולזכור שכמו כל תכנית גם התכנית הזו היא בסיס לשינויים.

אני מציעה שתכנית הלידה תהיה בסיס לשיחה עם אנשי הצוות - אפשר לתת למיילדת שתקבל אותך את הדף – אך הדבר החשוב ביותר זה לשוחח איתה ולשתף אותה מה חשוב לך כך, שיווצר דיאלוג ויחד תוכלו לראות איך מממשים את מה שאת רוצה.

למה חשוב לבנות תוכנית לידה

מה כדאי לכלול בתכנית הלידה?

  1. חשיבות קבלת הסבר לפני ביצוע בדיקות ושיתוף בקבלת החלטות

  2. יצירת אוירה נעימה ובטוחה

  3. האם את מעוניינת בלידה טבעית ומה העזרה שהיית רוצה מהצוות

  4. האפשרות להיות בתנוחות שונות במהלך החיבור למוניטור

  5. בקשה להמנע מביצוע חתך והאמצעים שיכולים לקדם זאת (שימוש בשמן, קומפרסים חמים, תנוחות)

  6. לאחר הלידה – עמדתך לגבי הנקה, אפס הפרדה או ביות חלקי והטיפולים השגרתיים בתינוק

  7. בהקשר של ניתוח קיסרי מתוכנן - אפשרות לניתוח קיסרי ידידותי כולל מגע עור לעור בחדר ניתוח והנקה מיד לאחר מכן, נוכחות מלווה ואפס הפרדה


אלו הם חלק מהנושאים, לכל אחת נושאים שחשוב לה להדגיש. זכרי שכדאי שהתכנית הכתובה תהיה עניינית ומעשית - מעין נקודות לתזכורת מה חשוב לך. לאורך הלידה את תבדקי מה מתאים לך ואיך את רוצה להמשיך תוך דיאלוג בצוות המטפל בך.



מאחלת לך לידה בריאה ומעצימה,

לכל שאלה או התייעצות אני מזמינה אותך ליצור איתי קשר דרך הקליניקה החברתית של עלמה ואשמח לתת לך את התמיכה המקצועית והנכונה ביותר עבורך.


דיתה גולן הדרי, מיילדת, מדריכת הכנה ללידה, פסיכותרפיסטית CBT.

88 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page