top of page
  • תמונת הסופר/תmiri Keller

המעבר מזוגיות להורות

עודכן: 16 בינו׳ 2020

83% מהזוגות חווים את המעבר להורות כמשבר. מה זה בעצם אומר?


הסיבות למשבר הן אמנם טבעיות, אך רבות ומגוונות. אנחנו יודעים היום שעם המעבר להורות ישנה ירידה בשביעות הרצון הכללית מחיי הזוגיות, ירידה במידת ההסכמה בין בני הזוג, ירידה בהבעת חיבה כלפי בן הזוג, ירידה בפעילות המשותפת של בני הזוג ועליה במתח ובקונפליקט בזוגיות. כל היחידה המשפחתית נדרשת להסתגל מהבחינה הכלכלית, בפעילויות הפנאי, במערכות היחסים עם חברים ועם המשפחה המורחבת. בעצם נדרשת התארגנות מחודשת.


רמת הרגישות של כל בני הבית נמצאת בשיא. חלק מבני/ות הזוג יגיבו בתובענות, מריבות, תוקפנות ואולי אחרים יגיבו בהתכנסות, התרחקות, היעדרות מהבית. אבל חשוב לזכור, התפקיד של בן/ת זוג לאחר לידה הוא קריטי, לא פחות. ביכולתו/ה של בן/ת הזוג לייצר מרחב בטוח, מעודד, מאזן, מרגיע ותומך באופן שישפיע בטווח הקרוב והרחוק על ההתפתחות הרגשית של התינוק שנולד ובוודאי על ההרגשה של האם הטרייה.


אם אתם מרגישים שאתם בעין הסערה, במשבר שמשפיע על איכות החיים שלכם ופוגע ביכולתכם להתמודד עם אתגרים נוספים שההורות מציבה בפניכם, מומלץ לפנות למטפלים מקצועיים שיסייעו לכם לפתור את המשבר.


בשיחות עם אשת מקצוע אפשר לחזק גם היבטים אישיים כמו רגישות לבן/ת הזוג, יציבות, אמון וביטחון וגם היבטים זוגיים כמו מיומנויות תקשורת זוגיות ודרכים לניהול קונפליקט.



תזכרו, שינוי אצל אחד יכול לשנות את כל התמונה.


אחת היתרונות במערכת זוגית היא שכל אחד מכם יכול להביא לשינוי. שינוי אצל האחד יוביל לשינוי גם אצל השני ולבסוף לשינוי המערכת כולה.


תזכרו שהתחלות לעיתים עשויות להיות קצת יותר מורכבות, אבל למזלנו זה רק התחלה. עם הזמן והרצון לומדים להסתגל טוב יותר למציאות החדשה ולהנות מהדברים הבאמת חשובים לנו.


לקבלת מידע נוסף ותמיכה מקצועית, הצטרפי לקהילה שלנו "הריון לידה ומה שבא אחרי".

שלך,

צוות עלמה.


53 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page