top of page
  • תמונת הסופר/תmiri Keller

כיצד לעזור לגוף האישה במצב של סימפיזיוליזיס

עודכן: 5 בנוב׳ 2020

וכיצד יוגה בדגש יציבה נכונה יכולה לסייע לנשים הסובלות מהתופעה?

בעת תרגול יוגה או כל פעילות גופנית אחרת, חוסר איזון של האגן גורם לכך שמשקל הבטן נשען רק על מפרק האגן התחתון הקדמי. דבר כזה יכול לגרום לכאב חזק, אשר מתגבר בעת מאמץ, עמידה, הליכה  ותנועה.

חשוב מאוד להמשיך לחזק את הגוף במצב של סימפיזיוליזיס ולא להימנע לחלוטין מתנועה.  עלינו להקפיד לשמור על עקרונות היציבה הנכונה הנלמדים בשיעורי היוגה להריון. מורה מנוסה בעבודה עם נשים בהריון תדע להנחות את האישה ליציבה נכונה ועבודה ממוקדת מודעות והקשבה פנימה אל הגוף ואל הכאב. תרגול יוגה להריון בגישה של יציבה נכונה יכול לסייע מאוד מאחר והדגש הוא איזון וחיזוק מפרקי הירכיים, שרירי קרקעית האגן ועצמות האגן.


סימפיזיוליזיס, כאבי אגן, כאבים בעצם הזנב, כאבים בגב התחתון, רויטל דהן שבח


תרגול פעילות גופנית לא מאוזנת בהריון עלולה ליצור ו/או להחמיר את חוסר האיזון הקיים בגוף האישה עקב ההריון.


ההמלצה הראשונה שלי לנשים הסובלות מהסימפטומים הללו הנה להיבדק על ידי פיזיותרפיסטית של רצפת אגן ועל ידי רופא, על מנת שתהיה אבחנה ברורה, וגם כדי לשלול דלקת שעלולה להתפתח בעקבות הסימפיזיוליזיס, או בעיה אחרת באגן.


תרגול יוגה במצב של סימפיזיוליזיס צריך להיות תרגול של תנוחות סימטריות, ללא מנחים בהם האגן אינו מאוזן וסיטמטרי. בתרגול יוגה לדוגמא, ותרי על תנוחת הטריקונאסנה (המשולש) בה האגן אינו במנח מאוזן, ותעדיפי את תנוחת כלב מביט מטה בה האגן מאוזן ויש אפשרות להוריד עומס מעצמות האגן.

חשוב להוריד עומס ומשקל מעצמות האגן ולאפשר להן מנוחה, את זה אנחנו עושות בתנוחות ההפוכות העדינות אותן אנו לומדות בשיעור.


חשוב להקפיד ולתרגל נשימה סרעפתית במנחים שונים. נשימה נכונה יכולה לסייע רבות בהורדת הלחץ התוך ביטני והורדת הלחץ על עצם הפיוביס באגן.

חשוב להקדיש זמן לנשימות הרפייה המסייעות להרפות את שרירי האגן הכואבים ותסייע לנו בהתמודדות מנטלית עם הכאב בזמן הלידה.






בשיעור היוגה אנו לומדות לחזק את שרירי רצפת האגן, לעמוד נכון, להשען נכון ולחלק את משקל הגוף באופן שימנע שחיקה וחוסר איזון ביום יום.










אני ממליצה להימנע מתנוחות א-סימטריות באגן, כמו השענות על רגל אחת או הרמת תינוק על מותן אחת, לשמור על מודעות ליציבה ולאסוף רצפת אגן במאמץ.







בנוסף להמלצתי לחיזוק ואיזון שרירי האגן והירכיים בזמן תרגול היוגה, אני ממליצה לנשים הסובלות מהתופעה להימנע מנשיאת משאות והוספת עומס על עצמות האגן.

 גם כאשר אנחנו מתנהלות בבית, בעבודה, במשרד או במטבח, שלבי את העקרונות הנלמדים בשיעורים בחיי היום יום שלך.


למגוון תרגילים קלים ויעילים ביוגה להקלה על כאבי סימפזיוליזיס וכאבים בזמן ההריון ואחרי הלידה לחצי כאן: רויטל דהן - תרגילי יוגה מומלצים


אני כאן לכל שאלה,

רוטל דהן שבח,

מורה ליוגה, המתמחה בעבודה עם נשים בהריון ושיקום לאחר לידה,

1,493 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page