top of page
  • תמונת הסופר/תmiri Keller

הפגישה הרפואית החשובה בהריון – זאת המתרחשת לפני הכניסה להריון


הכנה נאותה טרם הריון מעלה את הסיכוי למהלך הריון תקין ולסיומו המוצלח. הדבר חשוב הן לנשים בריאות, ועוד יותר לנשים עם בעיות רפואיות או גניקולוגיות ומיילדותית אשר עשויות לדרוש הכנה מיוחדת לפני הריון. מטרת ההכנה היא להבטיח כי בני זוג המתכננים הריון, ובמיוחד בת הזוג, תהיה במצב הרפואי הטוב ביותר טרם ההריון.




יש להתכונן לכל מה שניתן לעשות עוד טרם ההריון, כגון: בדיקה רפואית, בדיקות דם כלליות וגנטיות וצילומי הדמיה שונים. כל זאת, משום שלעיתים אי אפשר לעשות חלק מן הבדיקות ו/או הטיפולים הנדרשים במהלך ההריון עצמו. לדוגמא, נשים עם סכרת נעורים הנכנסות להריון כאשר הסוכרת מאוזנת היטב מורידות את שיעור המומים העובריים באופן דרמטי. דוגמא נוספת אלו נשים המקבלות טיפול תרופתי קבוע עבור מחלות כגון תת פעילות בלוטת התריס, אפילפסיה או מיגרנה צריכות לעיתים לשנות את סוג או מינון התרופה שהן מקבלות עוד טרם הכניסה להריון.

לפחות 3 חודשים לפני הריון מתוכנן, יש לקבוע תור אצל רופא הנשים שלך. פרק הזמן וההכנות הנדרשות לקראת הריון הם שונים בקרב נשים שונות, כתלות בהיסטוריה הרפואית והמיילדותית, ייתכן וההכנה תארך יותר, במידה ואת סובלת ממחלות כרוניות מסוימות.

בדיקת הרופא כוללת את המרכיבים הבאים: היסטוריה רפואית (לרוב שאלון רפואי מקיף הנועד לזהות את כל עברך הרפואי, גניקולוגי ומיילדותי בכדי למצוא גורמי סיכון לסיבוכים ולהציע טיפול מניעתי ככל שניתן), בדיקה גופנית (עם דגש בעיקר על לחץ הדם והמשקל), הפנייה לבדיקות דם ובדיקות סקר גנטיות. בסוף חשוב להקפיד על ההמלצה על נטילת חומצה פולית עם או בלי ויטמינים נוספים כתלות בחוסרם אם ישנו.

לכל אחד ואחר מאלו יש תפקיד חשוב ומשמעותי בצמצום סיבוכי ההריון והם משתנים בין נשים שונות כתלות במצב הרפואי - בריאותי וההיסטוריה המיילדותית שלהן.

אין ספק כי כמו כל דבר בחיים, הכנה מראש, משפרת את סיכויי ההצלחה, מפחיתה חרדות מן הלא נודע והופכת כל חוויה - בוודאי משמעותית כמו הריון ולידה - לטובה יותר.


כאן לרשותכן לכל שאלה,

פרופסור ערן הדר,

מומחה לרפואת האם והעובר

5 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page