top of page
  • תמונת הסופר/תmiri Keller

לטוס בהריון

עודכן: 5 בנוב׳ 2020

מותר או אסור לטוס בזמן הריון? ומהם הדגשים החשובים שיש לקחת בחשבון?


בגדול, וגם בקטן, מותר לטוס בהריון. צריך לקחת בחשבון שלושה דברים - רפואה, תעופה וביטוח. רצוי להתכונן לטיסה מראש ולהבין מהן הדרישות והמגבלות - אם ישנן - מצד הרופא, מצד חברת התעופה ומבחינת ביטוח רפואי.


האם מותר לטוס בהריון

מבחינה רפואית: מותר למעשה לטוס בכל שבוע הריון, ויש להימנע מטיסה רק אם יש מחלות רקע פעילות, סיכון ללידה מוקדמת ו/או סיבוכי הריון אחרים. בכל מקרה התייעצי עם הרופא/ה שלך וקבלי ממנו אישור בהתאם למצבך הרפואי והמיילדותי האישי.

במהלך הטיסה מומלץ לשתות הרבה, לשבת במעבר כדי שניתן יהיה לקום ולהסתובב במטוס בזמן הטיסה בכדי להימנע מישיבה ממושכת. "טיולים" שכאלו חשובים בעיקר כדי למנוע היווצרות קרישי דם אך מועילים גם כדי להפחית בצקות והתכווצויות שרירים. טיסה היא עניין בטוח מבחינת ההריון והעובר והמחקרים בתחום לא הראו שחשיפה לקרינה, שינויי לחץ אוויר, מערבולות אוויר הם מזיקים לאישה, לעובר או למהלך ההריון.

מבחינה תעופתית: חלק מחברות התעופה ורוב גם חברות הביטוח, מבקשות לקבל אישור רפואי המאשר את האפשרות לטוס במהלך ההריון. רצוי שמכתב האישור יציין את שבוע ההריון ויינתן בסמוך למועד הטיסה. חלק מחברות התעופה לא יסכימו להטיסך, אלא אם מדובר בסיבה רפואית, בשבועות הריון מתקדמים, אך זה משתנה בין חברות שונות. חשוב ביותר, שתבררי את הכללים הספציפיים והדרישות של חברת התעופה עצמה בעת הזמנת כרטיס הטיסה.

מבחינה ביטוחית: רוב חברות הביטוח מספקות ביטוח רפואי עד שבוע 30-32. כמו בכל רכישת ביטוח, חשוב מאוד לשים לב לכיסוי שנרכש ולעשות סקר שוק בין חברות ביטוח שונות - האם הוא עבורך בלבד? האם מכסה את כל המצבים הרפואיים בכלל ומבחינת ההריון בפרט? והאם כולל כיסוי ביטוחי של היילוד במידה ותלדי בחו"ל, בין אם בלידה מוקדמת או במועד?. עניין הלידה בחו"ל הוא חשוב, במיוחד לידה מוקדמת, משום שעלות השהות בפגיה היא יקרה ביותר.

עיתוי - לא תמיד זה אפשרי ונתון לשליטתך, אבל אם אפשר לתכנן, הרי שהזמן המועדף לטיסה יהיה בשליש השני להריון. זו תקופה שבה הסיכון להפלות יורד משמעותית בהשוואה לשליש הראשון, העובר כבר סיים את שלבי ההתפתחות הקריטיים וההרגשה בכלל היא הטובה ביותר מבחינת בחילות, הקאות, מצב רוח ועייפות.

מיקום - לא תמיד המקום אליו טסים הוא לבחירתך (למשל, בענייני עבודה), אבל אם מדובר בטיסה למדינות מפותחות, ביקור במרפאת מטיילים היא רעיון טוב בכדי לבדוק מצב חיסונים, חשיפה אפשרית למחלות זיהומיות ועוד.

תרופות - אם יש תרופות קבועות שאת לוקחת, חשוב להצטייד בהן לטיסה. יהיו מקרים, בהתאם להיסטוריה הרפואית ומהלך ההריון שלך, שהרופא ימליץ על תוספת של זריקות לדילול הדם, וגם את זה חשוב לקחת איתך לטיסה.


אני כאן לכל שאלה בנושא,

פרופ' ערן הדר,

מומחה לרפואת האם והעובר.


*רוצה לקבל עוד מידע מפרופ' ערן הדר? את מוזמנת להצטרף לקהילה שלנו בפייסבוק, שם תפגשי בין מגוון אנשי המקצוע שלנו גם את פרופ' ערן הדר שיעלה מידי שבועיים תוכן מקצועי ואיכותי בנושאים הבוערים בתחום הריון.

לחצי כאן ותוכלי להתרשם מאנשי המקצוע שתפגשי בקהילה שלנו.

83 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page